FAQ

FAQ

 

Vaak gestelde vragen

 

1. Ik heb me als deelnemer aangemeld, maar ik wil graag een andere afstand fietsen. Kan dat?

 

Dat kan. Stuur in dat geval een bericht naar info@go-classic.nl.  Vermeld de afstand waarvoor je ingeschreven bent en de afstand die je wil rijden. Na wijziging krijg je bericht van de doorgevoerde wijziging.

 

2. Ik heb mij als deelnemer ingeschreven, maar ik heb geen e-mail gekregen als bevestiging van mijn deelname. Wat nu?

 

Als de betaling via iDEAL verricht is (controleer dit via het internetbankieren) ben je in ieder geval ingeschreven. Het kan dan zijn dat de bevestigingsmail in je spambox terechtgekomen is. Controleer dat ook. Kun je geen fouten ontdekken, mail dan naar info@go-classic.nl en je ontvangt een nieuwe bevestiging met de noodzakelijke streepjescode.

 

3. Ik heb mij ingeschreven, maar mijn naam staat nog niet op de deelnemerslijst. Hoe kan dat?

 

Registratie gebeurt via de NTFU. De ingeschreven deelnemers worden regelmatig doorgegeven en vervolgens in de deelnemerslijst geplaatst. Het kan zodoende voorkomen dat er enkele dagen tussen de inschrijving en de naamsvermelding op de deelnemerslijst verstrijken.

 

4. Ik ben mijn bevestigingsmail (en mijn streepjescode) kwijt. Wat nu?

 

Stuur in dat geval een e-mail naar info@go-classic.nl en je ontvangt een nieuwe bevestiging met de noodzakelijke streepjescode.

 

5. Ik heb mij als deelnemer ingeschreven, maar ik kan toch niet op zaterdag 12 september. Krijg ik het betaalde inschrijfgeld terug?

 

Nee, inschrijfkosten worden niet gerestitueerd. Dit staat vermeld in de algemene voorwaarden die in het reglement zijn opgenomen. Door in te schrijven verklaart iedere deelnemer zich akkoord met deze voorwaarden.

 

6. Ik heb mij ingeschreven voor de GO-Classic, maar omdat ik toch niet kan, ik wil in mijn plaats graag een ander laten deelnemen. Kan dat?

 

Dat kan, maar overschrijven moet wel uiterlijk op de sluitingsdatum van de voorinschrijving worden doorgegeven. Stuur een mail naar info@go-classic.nl, met vermelding van je naam en met de volledige gegevens van de persoon die ik jouw plaats zal rijden. De benodigde gegevens staan op de inschrijfpagina.

 

7. Ik wil mij liever niet vooraf inschrijven, maar op de dag zelf. Loop ik dan het risico dat ik niet kan deelnemen?

 

Ook op de dag van de Classic zelf kun je ook nog inschrijven. Aan deelname is geen maximum gesteld, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je voor niets naar Middelharnis bent afgereisd.

 

8. Ik wil deelnemen met een gewone sportfiets. Mag dat?

 

Nee. De GO-Classic is in de eerste plaats bedoeld voor toerfietsers die rijden op een racefiets. Ook MTB’ers kunnen deelnemen, maar een afstand van 70, 115 of 150 kilometer op een gewone fiets rijden, is niet verantwoord en zou, vanwege het verschil in snelheden, de andere deelnemers onnodig in gevaar kunnen brengen.

 

9. Ik maak geen gebruik van internetbankieren en kan zodoende ook niet via Ideal betalen. Kan ik toch deelnemen?

 

In dat geval kun je deelnemen door te kiezen voor de daginschrijving. Je kunt dan contant betalen bij de inschrijftafels. Wij hebben bewust voor inschrijving met iDEAL gekozen, omdat dit systeem veilig en betrouwbaar is en voor de organisatie veel voordelen biedt.

 

10. Hoeveel verzorgingsposten zijn er onderweg?

 

Dat is afhankelijk van de route die je fietst. Voor de route van 70 kilometer is er na ongeveer 40 kilometer een ravitailleringspost vlakbij Herkingen. Voor de route van 115 kilometer zijn er posten na ongeveer 28 kilometer (tussen Ooltgensplaat en Oude-Tonge), na ongeveer 57 kilometer (de post waar ook de deelnemers die 70 kilometer fietsen langskomen) en bij Ouddorp, na 88 kilometer. Voor de route van 150 kilometer kom je ook langs deze posten, maar is er nog een extra post op de Brouwersdam, na ongeveer 84 kilometer. De laatste post bij Ouddorp bereik je dan met ruim 120 kilometer in de benen.

 

11. Ik wil graag een wielershirt of een bibshort van de GO-Classic bestellen. Kan dat en hoe weet ik of ik de juiste maat bestel?

 

Kijk voor actuele informatie over de kleding onder de rubriek “faciliteiten”. Daar vind je ook een maattabel.

 

12. Zijn de routes uitgepijld?

 

Alle routes van de GO-Classic zijn uitgepijld conform de voorschriften van de Nederlandse ToerFietsUnie (NTFU).

 

13. Hoe is de veiligheid van de deelnemers gewaarborgd?

 

De organisatie van de GO-Classic is aangesloten bij de NTFU. De GO-Classic moet daarom voldoen aan de veiligheidsregels van deze organisatie. Om die reden worden op gevaarlijke punten verkeersregelaars ingezet en rijden motoren over de routes. Bij een medische calamiteit kunnen zij zodoende snel ter plaatse zijn. Verder wijst de organisatie de deelnemers op de Gedragscode Toerfietsers en is onder meer het dragen van een valhelm verplicht.

 

14. Wat kan ik verwachten bij de verzorgingsposten tijdens de toertocht?

 

Bij alle verzorgingsposten zijn verschillende personen van de organisatie aanwezig. Bovendien zijn er EHBO’ers en, bij de centrale pauzepost (post 1 voor de route van 70 kilometer en post 2 voor de andere twee routes) staat er een mecanicien van Fits Middelharnis ter beschikking voor reparaties aan je fiets. Bij elke verzorgingsplaats is er wat te drinken (sportdrank, water) en wat te eten (bananen, koek, gel). Wij raden overigens elke deelnemers aan zelf ook een basishoeveelheid eten en drinken mee te nemen.

 

15. Wie moet ik bellen bij pech onderweg?

 

Elke deelnemer krijgt bij de inschrijving een routebeschrijving uitgereikt, met daarop het centrale nood- of alarmnummer. Het nummer staat ook op het polsbandje dat iedere deelnemer bij de start meekrijgt. Het alarmnummer is 0647 653489. Bel bij nood dit nummer en niet 112!